Facebook blijft als social media marketingplatform groeien

social media marketing

Ondanks de komst van nieuwe spelers blijft Facebook groeien. Dus zijn aanhoudende populariteit onder marketeers. En de groei van het platform is de meest opvallende van alle Facebook-trends. Maar de constante verbetering van het systeem door het bedrijf door middel van updates, nieuwe tools en verbeteringen zijn ook vermeldenswaard, omdat Facebook hierdoor een aantrekkelijke social media marketing tool wordt voor elke organisatie.

Als je profiteert van de voordelen van social media management software, vergroot je de kans dat de Facebook-marketinginspanningen succesvol worden.

Facebook is nuttig gebleken op bepaalde zakelijke gebieden, waaronder social media marketing, klantenservice en zelfs samenwerking. Daarom is het logisch dat het gebruik van Facebook in combinatie met de beste tools voor sociaal beheer voor optimale resultaten zorgt. Om je een beter idee te geven van wat het platform te wachten staat, hebben we gekeken naar de laatste Facebook-trends.

De verwachte groei van Facebook is verankerd in zijn aanhoudende dominantie (in samenwerking met Google) van de digitale advertentiemarkt. Verwacht wordt dat het bedrijf in 2019 wereldwijde advertentie-inkomsten in de buurt van 67,25 miljard dollar zal binnenhalen. Maar er zijn ook sombere en doemscenario’s die worden voorspeld, waaronder een afname van de Facebook-gebruikstijd en een gebrek aan gebruikersbetrokkenheid.

Hoewel oorspronkelijk uitgevonden door rivaliserende Snapchat, wordt het publiceren van verhalen nu gedomineerd door Facebook, dat nu beschikt over meer dan 1 miljard verhalen die dagelijks via het platform worden gedeeld. Dus wat maakt verhalen tot een opmerkelijke Facebook-trend? Facebook-oprichter Mark Zuckerberg denkt dat verhalen om verschillende redenen een sleutelrol zullen spelen in de toekomst van sociale media.

Facebook Live kan nu worden gebruikt door iedereen die het platform gebruikt, in tegenstelling tot voorheen, toen alleen geverifieerde merken van de functie kunnen profiteren. Voor bedrijven met beperkte marketingbudgetten kan dit een uitstekend social media marketing kanaal blijken te zijn, aangezien bekend is dat Facebook-gebruikers dagelijks video’s bekijken – 100 miljoen video’s om precies te zijn. Het is ook een feit dat live video’s hoger scoren in nieuwsfeeds, waardoor ze optimaal worden belicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *