Een toppositie in Google, hoe zit dat precies?

Heb jij een website en zou je daarmee graag meer bezoekers trekken? Dan is het zaak om een toppositie in Google te krijgen. Dit wil zeggen dat je op een van de eerste plekken staat in de zoekresultaten, wanneer mensen op relevante zoektermen zoeken. In Google zie je altijd eerst enkele advertenties staan, en pas daarna de organische resultaten. Daarom sta je hoger als je bereid bent voor je positie te betalen. Google Ads zijn in sommige gevallen prijzig, maar als je je doelgroep goed afbakent kunnen ze je heel veel opleveren. In de meeste gevallen is het echter slim om je Google Ads uit te besteden aan een online marketing bureau zoals DoubleSmart. Zij weten namelijk precies hoe je een advertentie instelt en de doelgroep formuleert, waardoor de CTR veel hoger zal zijn.

Wat is CTR precies?

Als je je nog nooit hebt beziggehouden met Google Ads heb je waarschijnlijk ook nog nooit van CTR (Click Through Rate) gehoord. Deze term slaat op het percentage mensen dat na de advertentie gezien te hebben er daadwerkelijk op klikt. Met andere woorden: de mensen die de advertentie zodanig interessant vonden dat ze meer willen weten. Het maakt niet uit waarover, het kan namelijk een product zijn, een dienst, of een inschrijving voor een nieuwsbrief, net wat je wilt. Op het moment dat je zelf je eigen advertentie vormgeeft en de doelgroep instelt zul je merken dat de CTR aan de lage kant is. Dit komt doordat het een stuk moeilijker is dan je denkt om succesvolle Google Ads te creëren. Wil je een groter effect? Schakel dan een online marketeer van Doublesmart in om je erbij te helpen.

Behaal een toppositie in Google door doelgroepsegmentatie

Hoe helderder jij je doelgroep hebt, hoe sneller je website een toppositie in Google zal behalen. Hoe dat komt? Hoe gerichter jij je doelgroep aanspreekt, en hoe specifieker je je product of dienst beschrijft, hoe beter Google weet wat je te bieden hebt. Ze zullen jouw website dan linken aan zeer specifieke zoekopdrachten, en jouw website hoger in de zoekresultaten showen. Er zijn vele SEO-technieken die je kunnen helpen om dat te bereiken. In tegenstelling tot de bovengenoemde Google Ads (SEA) zijn SEO-technieken gratis.

Hoe optimaliseer ik mijn website voor Google?

Als eerste is het belangrijk dat je de content op je website optimaliseert voor Google. Verwerk er de juiste zoektermen in, geef alle pagina’s, afbeeldingen en elementen een duidelijke metatitel en -omschrijving, en zorg voor logische permalinks. Probeer daarnaast om een sterk linkbuilding-netwerk op te bouwen, met zoveel mogelijk links naar jouw website. Bedenk je wel dat deze links van goede kwaliteit moeten zijn, oftewel: van een website met relevante en waardevolle content. Zegt dit alles je helemaal niets of heb je geen idee waar je moet beginnen? De online marketeers van DoubleSmart helpen je graag verder, en zetten een krachtige en succesvolle SEO (of SEA) campagne voor je op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *